Utelistan

1. Liza Marklund

Liza byter som bekant förlag till Niklas Salomonssons förlag. Han är mannen som under flera år misshandlat Unni Drougge. Glömde hon kanske att: "det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper andra kvinnor"?
Niklas har inte bättrat sig (enligt de anmälningar som  kommit in) och det vet Liza om.  Jag säger som brudarna i Aftonbladet; vart  är dina principer Liza?

2. Män som kommenterar

Ireen von Wachenfeldt skrev en artikel om att det så sällan fokuseras på  varför det är män som utför våld mot både kvinnor och män. Enligt Brå's statistik utövas 95% av allt våld av män, det är fakta. Ireen tog upp frågan i samband med skolskjutningarna i Finland och frågade sig varför ingen reagerar över att det återigen är en kille som står för våldet - kanske är våld något som ligger i manlighetsrollen - och kanske är det något att jobba med?
Men nej, det tycker inte svenska män, de blir arga och provocerade och kommenterar friskt om att man inte ska dra alla män över en kam, alla är inte våldsutövare. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag gör lite av varje.

3. Att Hillary inte är med längre

Jag saknar Hillary Clinton. Har kollat på klipp med henne på youtube lite för mycket, lite för många gånger, och om jag får erkänna så har jag nog blivit lite blöt i ögat ibland. Det är synd att en kandidat som vill ändra de inre kriserna i USA och stötta de som är utsatta inte når ända fram. Hursomhelst så hoppas vi på Obama nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0