Ryanair tar ställning för tjejers rätt att klä sig som de vill!

och då ser det ut så här. Okej, de blev fällda i etiska rådet, och jag vet inte, det kan ha nånting att göra med att tjejen ser EXAKT ut som vilken skolflicka som helst - från en porrfilm. Okbjektifiering verkar inte vara något som stör Ryanair. Jag får ju lite en bild av hur de ser på halva delen av sina kunder (de kvinnliga kunderna är säkert iofs underrepresenterade).

However, det är en sak att bli fälld, och det är en helt annan att ta ställning. Ryanair kommenterar detta med att de tänker fortsätta använda reklamen, och att de helt enkelt tagit ställning för tjejers rätt att vara lättklädda.

Jag vet inte  om det är så att ingen på Ryanair har sett porr, eller är tjej. Det verkar inte så på deras reklam, och så funderar jag på hur man tänkte? De betalar säkert flera miljoner för reklamkampanjer och så får de det här - PR i och för sig - men hur tänkte man sig att det skulle locka resenärer? Nej, pinsamt helt enkelt.



Jamenvisst, fräsch reklam, från -88 eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0